top of page
מאמרים מועדפים
חדשות

סיכום תערוכת הבטחון הגדולה באירופה

כמובטח ובהמשך לדיווחים הישירים בעמוד הפייסבוק של AlarmIno. להלן סיכום התערוכה.

התערוכה נערכה במרכז הירידים EXCEL בלונדון ונמשכה 3 ימים, סה"כ השתתפו בתערכה כ 650 מציגים ומעל ל 26000 מבקרים.

מבחינת השוק הישראלי בלטו בתערוכה החברות הבאות:

  • RISCO - ריסקו הציגה בעיקר פתרונות אשר מבוססים על טכנולוגיית האתר כאשר כל הפתרונות שהוצגו מהווים חדשנות בתחום הענן ולמעשה משלבים מערכות שונות. בין היתר הציגה ריסקו:

  • מערכת שליטה למתקינים המאפשרת הגדרת המערכת ממיקום מרוחק ובאמצעות אפליקציה חכמה. מערכת זאת מאפשרת למעשה הגדרה מלאה של מערכת האזעקה מכל טלפון חכם בעל הרשאות. אפשרות זאת למעשה מגדילה את יכולת התמיכה של המתקינים בלקוחות ולוקחת את השירות צעד אחד קדימה כאשר מאפשרת למתקין לפתור תקלות בקלות וללא הגעה לשטח.

  • מערכת משולבת מצלמות אבטחה רשתיות (IP), למעשה אין חדשנות במערכות משולבות מסוג זה וחברות אחרות בתעשייה התמיעו מערכות אלו לפני מספר שנים, ריסקו מחדשת את השילוב במערכת הענן שלה אשר מאפשרת גישה מרוחקת לאתר המוגן מכל מקום ובכל זמן ללא ידע מוקדם או הגדרות מתקדמות

  • מערכות אלחוטיות דו כיווניות - מערכות בעלות יכולת שידור דו כיוונית בין הגלאים ללוח הבקרה. רבות דיברתי על ייתרונן של המערכות הדו כיווניות של במאמר זה ורק אוכל לברך על הצטרפותה של ריסקו לדור הנ"ל

  • VISONIC - וסוניק הציגה את מערכות האזעקה בעלות תקשורת רדיו דו כיווני ולמעשה לא הביאו כל חידוש לתערכה.

  • NICE - חברת נייס מאושיות דוק היי-טק הישראלי ואחת מהחברות הריווחיות במשק הישראלי הציגה את מערכת ניהול מצלמות האבטחה החדשה שלה אשר מיועדת לשוק האבטחה הגבוהה ביותר. המערכת החדשה מאפשרת ניהול של מאות ואלפי ערוצי וידאו ללא פגיעה באיכות ההקלטה או השידור.

  • PROVISION ISR - פרויז'ן הינה יצרנית של מצלמות אבטחה ומערכות הקלטה והיא חלק מחברת פיקוק מחשבים בע"מ. פרויז'ן הציגה בתערוכה את קו מצלמות ה HD-CVI אשר מהוות את דור העתיד של המצלמות האנלוגיות. מצלמות ה HD-CVI למעשה מאפשרות חיבור אנלוגי של מצלמות אבטחה בעלות רזולוציה גבוהה שעד עתה היה ניתן לקבלה רק במצלמות אבטחה רשתיות.

  • EMZA - חברת אמזה הינה חברת סטארט אפ חדשה יחסית בתחום האבטחה אשר פיתחה מצלמת אבטחה בעלת יכולת ניתוח וידאו מובנת לזיהוי ואיתור תנועה. מצלמת אבטחה זו למעשה מהווה פריצת דרך מסויימת בתעשייה כאשר היא מאפשרת איתור וזיהוי תנעה ביחידה אחת המאפשרת חיבור למערכות אזעקה ומערכות מוקדי אבטחה.

  • ROSSLARE - חברת רוסלר אומנם לא מוכרת כחברה ישראלית אך מרכז הפיתוח שלה נמצא בישראל. חברת רוסלר מתמקדת בעיקר במערכות בקרת כניסה. במהלך התערוכה חשפה רוסלר 2 קווי מוצרים חדשים:

  • O2S - open to secure - קו קואי כרטיסים העומדים בדרישות האבטחה הגבוהים ביותר בתעשייה בעלי מנגונני הצפנה ותואמים לתקינת ISO-14443. הקוראים למעשה נותנים גישה פשוטה לטכנולוגיית מורכבת ומאובטחת ללא צורך בידע קודם ובהגדרות מורכבות בהגדרת הכרטיסים. זהו אחד הפתרונות היחודיים בתחום

  • בקר כניסה חדש אשר תומך בעד 8 דלתות מבוקרות ובעל יכולת הרחבה לעד 72 דלתות, הבקר מסוגל לנהל עד 300000 משתמשים ומצוייד בתקשורת רשת מלאה מול שרת. תוכנת השרת מאפשרת אינטגרציה מלאה למצלמות אבטחה מתוצרת HIKVISION ו DAHUA ומאפשר ניהול לוחיות רישוי באמצעות מערכת ניהול הוידאו של חברת רוסלר

מבין היצרנים הבינלאומיים שהציגו בתערוכה בעיקר היה ניתן לראות פתרונות להתקנה עצמית, בלטו בפתרונות אלו:

  • SAMSUNG - טכנולוגיית SMARTCAM - מצלמות אבטחה להתקנה עצמית. על פי הסיכום בין פורטל AlarmInfo ל Samsung נבצע סקירה מלאה של הפיתרון בשבועות הקרובים. בסרטון הנ"ל ניתן לראות הדגמה של הפתרון: https://www.youtube.com/watch?v=6Gh7R0FvyTM

  • PANASONIC - אינטרקום מבוסס תקשורת IP בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית וניהול מלא של המערכת ממסך מגע.

  • SONY - מצלמות אבטחה להתקנה עצמית.

התערכה ריכזה את היצרנים המובילים העולם וניתן לומר כי תעשיית הביטחון הולכת לקראת שינוי מרענן כאשר רוב הפתרונות שהצגו בתחומי מערכות האזעקה ומצלמות האבטחה מופנים לפתרונות מבוססי טכנולוגיית הענן. פתרונות אלו מאפשרים גמישות נוספת למשתמשים כאשר השליטה ושילוב בין מערכות אלו הופכת להיות פשוטה וקלה ללא צורך בפתרונות צד שלישי מורכבים.

כפי שהדברים נראים כיום רוב היצרנים המובילים התחום מערכות האזעקה (RISCO, VISONIC, PYRONIX ן DSC) בוחרים בפתרונות מבוססי ענן ומשולבי טכנולוגיות כדור ההמשך של תחום המיגון הבייתי בקרוב אעלה כאן מאמר על יתרנות טכנולוגיית הענן בשוק האבטחה.

בתערכה ניתן דגש רב לפתרונות צילום בשטחים אורבנים ולמערכות ניהול ערים בטחות, הצגו פתרונות צילום יעודיים לשטחים אלו בעלות יכולת תיעוד משפטית ברמה גבוהה ויכולת תצוגה על קירות ווידאו מרובי מסכים.

כמו כן הוצגו בתערכות אמצעים ללוחמה בטרור ואמצעי שליטה ובקרה. לסיכום ניתן לומר כי הבחירה של מארגני התערכה בלונדון הייתה בחירה מנצחת, מנתוני התעורכה ניתן לראות גידול של כ 20% במספר המציגים וכ 10% במספר המבקרים. אני שמח לראות כי תעשיית הבטחון הישראלית עדיין מקבלת במה איכותית וניתן היה לראות כי המציגים הישראלים עוררו עניין רב.

bottom of page