top of page
מאמרים מועדפים
חדשות

סקירת מערכת סמארט הום של שיומי

תודות לאתר IBUYGOU קיבלנו לידנו לסקירה ראשונה את המערכת המעניית ביותר שיצאה מבית XIAOMI הסינית.

לחובבי הסלולר אין צורך כלל להציג את חברת XIAOMI אבל למי שאינו שולט אומר רק מספר מילים.

XIAOMI למעשה החלה את דרכב לפני כ 5 שנים כאשר פיתחה רום שימושי ונפוץ מאד למכשרי אנדרויד אשר שמו הוא MIUI. למעשה זהו הרום הנפוץ ביותר ונמצא בשימוש של מעל ל 100 מליון משתמשים ברחבי העולם.

לפני כ 3 שנים החלה XIAOMI לייצר טלפונים סלולרים מבוססי הרום שלה והיא הפכה במהרה ליצרנית הרביעית בגודלה בעולם!

מאז ועד היום המשיכה XIAOMI לייצר מוצרים נלווים למוצרי הסלולר שלהם כאשר מה שמניע את כולם זה שימוש באפליקציה אשר מפותחת ע"י XIAOMI ושומרת על קו נקים ופשוטות שימוש שממשיכה את ממשק המשתמש של הרום.

מערכת האזעקה אותה קיבלנו החלה להימכר לפני כ6 חודשים וכעת קיבלנו אותה לידנו.

הערכה הבסיסית כוללת:

  • לוח בקרה.

  • גלאי נפח.

  • מגנט

  • לחצן חכם.

אני חייב לציין בראשית את איכות הבנייה של המערכת ואת הגודל הממוזער של גלאי הנפח ואת טווח הגילוי.

לפני שאכנס לפרטים הטכנייםלהלן סקירת ווידאו קצרה של המערכת:

להן התרשומותי מהמערכת.

אפליקציה:

אין ספק כי האפליקציה שומרת על קו האפליקציות של שיומי בפשטות ונוחות השימוש. המינוס היחיד והעיקרי של האפליקציה הוא שהיא לא מתורגמת לאנגלית במלואה וחלק ניכר ממנה מופיע בסינית. דבר זה משפיע על כך שחלק מאפשרויות המערכת אינם ניתנים לשימוש.

למרות זאת האפליקציה אכן מתאימה לשימוש יומיומי ותפעול מלא של המערכת.

בנוסף האפליקציה שולטת במלואה על כל אביזרי שיומי שנמצאים תחת חשבון השיומי של המשתמש ובמקרה שלי האפליקציה משמשת לניהול של הראוטר הביתי של שיומי.

לוח הבקרה:

לוח הבקרה החכם הוא למעשה לב המערכת הוא משמש כנקודת הגישה של המערכת לרשת האינטרנט ולניהול כל אביזרי המערכת. המערכת עושה שימוש בתדר 2.4 בטכנולוגיית זיגבי מה שאומר שכל התקשורת מול האביזרים היא למעשה תקשורת דו כיוונית שמאפשרת חיי סוללה ארוכים ואמינות גבוהה של השידור האלחוטי. לוח הבקרה הוא גם סירנת המערכת שלמעשה הסירנה מבוססת רמקול וצלילי MP3 הנתנים לשינוי ע"י האפליקציה.

עוד נתון חביב הוא שלוח הבקרה משמש גם כתאורת אווירה אשר ניתנת לשינוי והתאמה מלאה ע"י האפליקציה. תוסף נחמד מאד שקיים ללוח הבקרה הוא חיישן פוטו-סל אשר מזהה כאשר החדר חשוך וזאת על מנת להדליך את תאורת האווירה כאשר גלאי הנפח מזהה תנועה בחדר.

על לוח הבקרה ממוקם לחצן בודד אשר משמש להדלקה וכיבוי של תאורת האווירה.

גלאי הנפח:

​גלאי הנפח הוא החלק המפתיע ביותר של המערכת, זהו הגלאי האלחוטי הקטן ביותר שנתקלתי בחיי ויחד עם זאת בעל ביצועים מספקים לחלוטין. הגלאי מספק טווח גילוי של 7 מטר על פי המפרט, בבדיקה שלי כאשר הגלאי מוקם (בכוונה אני משתמש במילה מוקם ולא הותקן כי לא קיימת דרך לקבע את הגלאי לקיר כמקובל בתחום מערכות האזעקה) על מדף בגובה 5 מטר הצליח הגלאי לגלות אותי גם בטווח גדול מ 7 מטרים. מפתח הגלאי 170 מעלות, זהו מפתח גדול יותר מרוב גלאי הנפח הקיימים בשוק כיום אשר עומד על 110 מעלות. הגלאי עושה שימוש בעדשת פרנל בעלת 7 קרניים.

בזמן הבדיקה לא נרשמו כלל אזעקות שווא כל נסיון חציה של הגלאי נרשם בלוג המערכת.

מגנט:

אין הרבה מה לומר על מגנט אלחוטי, טווח הפתיחה של המגנט עומד על סנטימטר אחד, זהו טווח מספק ובזכות גודלו הקטן ניתן להתקינו על כל דלת/ חלון.

לחצן חכם:

זהו למעשה לחצן אלחוטי פשוט, מה שהופך אותו ללחצן חכם אלו למעשה התסריטים שניתן לקבוע על ידי האפליקציה. לדוגמא כאשר הלחצן יילחץ יושמע צליל פעמון (דינג-דונג) בלוח הבקרה ועוד תסריטים נוספים.

פעילות המערכת:

כפי שהסברתי בסקירת הווידאו כל פעילויות המערכת מתבצעות דרך האפליקציה, אין הרבה מה להרחיב מעבר למה שניתן לראות בסקירת הווידאו.

הפתיע לטובה זמני תגובת המערכת כאשר נעשה שימוש הגישה סלולארית.

סיכום:

מערכת הסמארט הום של שיומי היא אכן חלק ממה שהתעשייה מדברת עליו בשנים האחרונות ה IOT (אינטרנט של הדברים) ישנם מספר פתרונות שצצו בשנה האחרונה אך זהו למעשה הפתרון הראשון שנתקלתי בו שמגיע מחברת סלולר סינית.

אין ספק כי המערכת הנ"ל אינה עומדת בדרישות של מערכת אזעקה ביתית כגון פיקוח על אביזרים (סוללה שהוסרה לא דווחה, הפסקת חשמל לא דווחה, ללוח הבקרה אין סוללת גיבוי וכו') אך היא בהחלט יכולה להתאים למי שמחפש מערכת משולבת בעידן החדש שנותנת אפשרויות נוספות מעבר למערכת אזעקה שיגרתית.

למי שמחפש קצה יותר מידע להלן סקירת ווידאו המתארת את תהליך ההתקנה ורישום האביזרים.:

קישורים כמובטח:

אפליקציה (אנדרוייד): https://copy.com/F4P8crOde4Uf1wgu (תודות לMIUI יוון)

אפליקציה (אייפון): ניתנת להורדה מהאפ סטור

קישור למוצר בIBUYGOU: http://bit.ly/1jHlsrt


bottom of page