top of page
מאמרים מועדפים
חדשות

10 סיבות מדוע כדאי להתקין מערכת גילוי פריצה

התקנת מערכת גילוי פריצה עלולה להיות עיניין לא זול בכלל אבל אי התקנתה עלולה להיות עיניין יקר הרבה יותר.

במאמר זה אפרט עשר סיבות המצדיקות התקנה או שדרוג מערכת גילוי פריצה.

1. הגנה על ביתך ובני משפתך. הסיבה הראשונה אותה אתה צריך לשקול כאשר אתה חושב על מערכת לגילוי פריצה היא בטחון הבית ובני המספחה. על פיח מחקרים בין לאומיים אחוזי הפריצה לבתים ללא מערכת גילוי פריצה הינם גדולים פי 2.7ץ נתון זה מאמת את הידוע לשרוב מספיקה רק התקנמה של מערכת על מנת להרתיע פורץ. לא מעט אירועי פריצה התרחשו כאשר בני הבית שהו בבית ובכך העלו את רמת החשיפה שלהם לאירוע אלים ומסוכן. העובדה שבבית מותקנת מערכת אזעקה יכולה לספק לבני הבית התראה על נסיון חדירה ולהזעיק את המשטרה במידת הצורך ובכך להוריד את רמת החשיפה.

כמו כן בחיבור לחברת מוקד כזאת או אחרת מערכת האזעקה יכולה לשלוח התראות שקטות לחברת המוקד ופעילות יעילה תשלח את כוחות הביטחון אתר במיידית.

2. הגנה בפני אירועי בטיחות.

רבים נוהגים לחשוב כי מערכות לגילוי פריצה משצמשות לגילוי והתראה בפני חדריה. לא רק שאין זה המצב האמיתי אלא שמערכות אלו מאפשרות גם התקנה של אביזרי בטיחות רבים ומגוונים כגון גלאי עשן, גז, הצפה ועוד. בשונה מגלאים עצמאיים לגילוי של אירועי בטיחות מערכות גילוי הפריצה מספקות התראה מוקדמת וחכמה של אירועים אלו עלולה למנוע נזק אדיר לחיי אדם ורכוש. על פי רשויות בכיבוי בארצות הברית 30 שניות מבדילים בין תחילת שרפה למצב בו נגרם נזק בלתי הפיך והבית עלול להתמלא בעשן סמיך.

3. הגנה בפני הרעלת פחמן חד חמצני (CO).

הרעלת פחמן חד חמצני נגרמת על ידי גז חסר צבע וריח, הנמצא באדי בעירה. בתוך הבית, פחמן חד חמצני יכול להשתחרר מתנורי אפייה, תנורי חימום, מערכות חימום וטווחי גז בין השאר. פחמן חד חמצני הוא בלתי ניתן לגילוי על ידי החושים האנושיים, אנשים לעתים קרובות נפגים על ידי הרעלת פחמן חד חמצני לאחר שנבנה לאורך זמן.

בגוף האדם, פחמן חד חמצני נקלט על ידי תאי הדם האדומים במהירות רבה יותר מאשר החמצן. ככל שתאי דם אלה משחררים פחמן חד חמצני לדם, הוא מתחיל להחליף חמצן וזה מונע מרקמות ואיברים מלקבל חמצן דרוש. המקרים החמורים ביותר של הרעלת פחמן חד חמצני יכולים לגרום למוות. תסמינים אחרים עשויים לכלול: סחרחורת, כאב ראש, כאבים בחזה, בחילות, הקאות ובלבול.

לרוב מערכות גילוי הפריצה כיום ניתן להוסיף גלאי CO אשר מספק התראה על הווצרות הגז המסוכן באזור המוגן ובכך להציל חיי אדם.

4. מתן שקט נפשי לך ולמשפתך

קיום מערכת גילוי פריצה מספקת למשפחות רבות שקט נפשי בידיעה כי הבית שלהם מוגן מפני תרחישים הרסניים אפשריים, על אחת כמה וכמה כאשר בבית שוהה קשיש או אדם הזקוק לטיפול קרוב.

יש לקחת בחשבות לאנשים נזקקים אין אפשרות בדרך כלל להגיב באותה המהירות לאירועים חריגים כמו לאנשים בראים ולכן כל התראה מוקדמת פנימית או חיצונית עלולה להיות קריטית.

מערכות גילוי פריצה רבות מאפשרות שילוב של בקרה חכמה על התרכש בבית על מנת לוודא את אות החיים של השוהה בבית ומידה ומזוהה חריגה לייצר התראה.

5. הגנה על פרטי הערך שלך.

לכל אחת ישנם ערך אשר שווים יקר מפז אן מירושות או חפצים לןהם ערך סנטימינאלי רב. לא אחת אנו פוגשים סיפור על גניבה של חפץ כזה או אחר אשר יש לו משמעיות רבות מעאבר לשווי כספי. אובדן או גניבה של חפץ כזה עלולה להיות הרת אסון. התקנה נכונה וחכמה של מערכת גילוי פריצה יכולה למנוע נזק כזק.

6. ניתור קבוע על המתרחש בבית.

כאשר מותקנת מערכת אזעקה בבית הבית שלך מנותר 24/7, גם אם אתה יוצא לחופשה תמיד תכול לדעת מה קורה בבית אם באמצעות חברת המוקד או ישירות מהטלפון החכם שלך. כאשר אתה מחובר לשירותי מוקד תמיד יהיה מי שיגיב למקרה חירום בבית וייתן לך את התמונה המלאה למתרחש בבית בזמן אמת.

7. חיסכון רב שנתי בעלויות הביטוח.

כמעט כל חברות הביטוח יעניקו לך הנחה משמעותית כאשר קיימת מערכת גילוי פריצה מספקת בבית. עצם קיומה של מערכת גילוי פריצה בבית מהווה מחסום ידוע מול פורצים וגם חברות הביטוח יודעים זאת. קיומה של מערכת זו ישים אותכם בסיכון נמוך מול לקוח אשר לא מותקנת לו מערכת מסוג זה וזה מתרגם באופו ישיר להנחה.

8. פיקוח מרוחק שלך על הבית.

עבור חלק מבעלי הבתים, עצם היכולת לשמור על עין על הבית שלהם, גם כאשר הם נמצאים במרחק היא אחד מההטבות הגדולות ביותר שיש לו מערכת אזעקה בבית. ככל שהטכנולוגיה השתפרה, רוב המערכות הקיימות כיום מאפשרות חיבור מרוחק מהסמארטפון של הלקוח.חיבור זה מאפשר גם צפיייה במתרחש ע"י מצלמות, רבלת התראות בזמן אמת וניהול מלךא של משטרי ההפעלה.

9. סיוע רפואי בשעת הצורך.

מצב רפואי עלול להדאיג וליצור מצוקה שלא לצורך, תגובה מהירה ויעילה תתרום להרגעת המצב ולטיפול נכון ושמירת חיים אדם. למערכות רבות ניתן לחבר לחצני מצורה רפואים אשר מזהים "נפילה" או שינוי במצב האדם ומשרים הודעה יעודית למוקד הבקרה.

10. חיסכון באנרגיה.

עצם הפיכתם של מערכות גילוי הפריצה למערכות ניהול בית חכם בשנים האחרונות מייצר למעשה מערכת ניהול צריכת אנרגיה ביתית וע"י בניית תרחישים מותכננים מראש ניתן לחסוך בצריכת החשלמה של הבית. לדוגמא כאשר המערכת נדרכת כל האורות בבית יכבו וכו'.

כמו כן ניתן לתכנן תסרטים שונים לחופשות כך שמערכת תדמה אדם שנמצא בבית וכו.


bottom of page